.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادعای عجیب کارگردان سریال پایتخت
شمال نیوز:سریال«پایتخت»اگر به سراغ قومیت خاصی رفته است هدفش احیا و بازسازی فرهنگ آن منطقه بوده است/خوشبختانه در این سه فصل بیشترین بازخورد مثبت مربوط به هموطنان مازندرانی ما بوده است ومشتاقانه سریال را پیگیری می‌کنند.

سیروس مقدم می گوید سریال«پایتخت»اگر به سراغ قومیت خاصی رفته است هدفش احیا و بازسازی فرهنگ آن منطقه بوده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از خبر،چند سالی است که سیروس مقدم آنتن نوروزی سیما را در اختیار دارد و توانسته است با سه‌گانه «پایتخت» تماشاگران نوروزی سیما را سرگرم کند. حالا خانواده نقی معمولی برای همه مخاطبان تلویزیون نام‌ها و چهره‌های آشنایی هستند و بسیاری این روزها با حوادث و اتفاقات «پایتخت» همراه می‌شوند. سریال «پایتخت» روزهای پایانی تصویربرداریش را در تعطیلات نوروز ادامه می‌دهد و همزمان هم در حال پخش است.مقدم این روزها سرگرم به سرانجام رساندن«پایتخت۳»است اما امیدوار است که دو سریالی را که سالها در فکر ساختشان هست را بزودی مقابل دوربین ببرد،صحبت های سیروس مقدم را درباره چگونگی ساخت«پایتخت۳»می خوانید:

امسال هم سریال «پایتخت» در شتاب زمانی به آنتن نوروزی تلویزیون رسید، اما به نظر می رسد در همین مدت کوتاه از پخشش ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کرده است. از نظر شما دلیل موفقیت این سریال در سه فصل چیست؟

اگراین موفقیت که شما به آن اشاره کردید صحت داشته باشد، در وهله اول بابت همکاری تیم خوب این سریال است، در این گروه تفکیک وظایف به این معنی که هر کسی فقط باید کار خودش را انجام بدهد نیست، همه چیز بر حسب هم اندیشی و هم فکری گروه پیش می‌رود، به‌‌ همان اندازه که من درباره بازیگری، تصویربرداری، طراحی صحنه و... نظر می‌دهم، تک تک اعضای این گروه هم می‌توانند نظراتشان را بگویند. به نظر من تا زمانی که این سنت در گروه ما پا برجا است، مطمئن باشد فصل‌های دیگر «پایتخت» هم اگر ساخته شود باهمین کیفیت خواهد بود. ولی اگراین همفکری، مشورت و با انگیزه بودن آدم‌ها سست شود و بین ادم‌ها فاصله بیفتد رجعت به گذشته خواهیم داشت و درجا می‌زنیم.

ظاهرا امسال برای دور هم جمع کردن گروه خصوصا محسن تنابنده و احمد مهرانفر پروسه تولید کمی طولانی شد؟

واقعیت این است که محسن تنابنده بنیان گذار و مغزمتفکر «پایتخت» است. علتش هم این است که نطفه اولیه «پایتخت» برگرفته از ذهن آقای تنابنده وبراساس طرحی از تورج اصلانی بود. محسن تنابنده این شخصیت‌ها راخلق کرده و پرورانده است و با کمک سایر دوستان شخصیت‌های «پایتخت» به جایی رسیده است که الان می‌بینید. بنابر این سهم محسن تنابنده در شکل گیری «پایتخت» بسیار زیاد است به همین میزان آقایان احمد مهرانفر، علیرضا خمسه، مهران احمدی، خانم‌ها ریما رامین فر، نصرتی و همه به همین میزان کمک کرده‌اند «پایتخت» شکل بگیرد. حتما در جریان هستیدکه ما برای پیوستن احمد مهرانفر به گروه زمانی را صبر کردیم . با سریال «شاهگوش» رای زنی و هماهنگی کردیم تا بتواند در این فصل از «پایتخت» هم حضور داشته باشد. دو قلوهای ما از سوئد برای این سریال به ایران آمدند. این نشان می‌دهد این تیم کنار هم موفق است وسرنوشت خوبی در انتظارش است. ما کار را دیر شروع نکردیم، طرح این فصل از سریال از سال گذشته اغاز شد، منتها ما نیاز به یک جرقه و ایده داشتیم که بر اساس آن درام «پایتخت ۳» را شکل بدهیم. سفرهای زیادی کردیم و روی سوژه‌های زیادی متمرکز شدیم تا رسیدیم به این چیزی که الان می‌بینید ولی بعد از اینکه سوژه پیدا شد، سریال روال عادی خودش را شروع کرد.

دلیل منتفی شدن لوکیشن‌های خارج از ایران «پایتخت» چه بود؟

دلیلش این بود که ساخت «پایتخت» با این کیفیت و امکاناتی که ما در داخل کشورمان داریم،در کشورهای دیگر برای ما تقریبا نشدنی بود. مثلا هماهنگ کردن یک سالن کشتی وهنرور که یکی از ویژگی‌های «پایتخت۳» محسوب می‌شود قطعا در خارج از ایران وجود ندارد. از طرف دیگرقصه «پایتخت» به شدت وابسته به رویداد‌ها و اتفاقات روز جامعه است. شاید به این دلیل است که از طرف مردم پذیرفته می‌شود و با ان‌ها ارتباط برقرار می‌کند. مثلا اگر درباره مذاکرات ژنوحاشیه‌هایی اتفاق می‌افتد آن را در «پایتخت۳» می‌بینیم و یا اگر مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی است، گوشه‌ای از آن در سریال نمود پیدا می‌کند. اگر یکسال پیش فیلمنامه «پایتخت۳» را می‌بستیم، قطعا کهنه می‌شد و مسائل روز جامعه را از دست می‌دادیم. از طرف دیگرهزینه‌های سر سام آورکار کردن در خارج از ایران بود که با توجه به مسائل صدا و سیما و در واقع هرینه سنگینی که فیلمبرداری در خارج از کشور داشت، دست به دست هم داد که تمام لوکیشن‌های سریال در ایران باشد.

به هزینه‌های سریال اشاره کردید، استفاده از اسپانسر در سریال هم راهکار شما برای به سرانجام رساندن سریال «پایتخت۳» در شرایط بحرانی تلویزیون بود؟

ما این شانس را داشتیم که در لحظات آخر کلید خوردن سریال، شرکت«اطلس مال» با مدیریت روش بین و روشنفکری که داشت و علاقه‌ای که به «پایتخت ۱ و۲» داشتند از همکاری با پروژه استقبال کردند و اگر حمایت‌های آن‌ها و شبکه نبود «پایتخت» با این کیفیت ساخته نمی‌شد. این سریال پروژه به شدت سنگینی است و برای ساخته شدن آن ورود و حضور اسپانسر قوی نیاز بودو «طلس مال» پیشقدم شد و به بهترین شکل از این سریال حمایت کرد.

حضور اسپانسر‌ها در تلویزیون به نظر من اشکالی ندارد، مشکل از جایی شروع می‌شود که بخش اسپانسر در اکثر سریال‌های ما یک چیز نچسب ار آب درمیاید، اما در سریال «پایتخت» حضور اسپانسر در قصه تنیده شده و آزار دهنده نیست و به زور کالایی را تبلیغ نمی‌کنیم.

سرانجام ساخت سریال «صدام» به کجا رسید؟

چند پروژه است که امیدوارم قبل از اینکه عمرم تمام شود و تا وقتی سرپا هستم بتوانم آن‌ها را بسازم. به دو موضوع احساس دین می‌کنم یکی از ان‌ها پروژه «صدام» است که علیرضا نادری آن را نوشته است و متن نیاز به بازنویسی دارد و در واقع باید شرایط تولیدش فراهم شود. پروژه عظیم و بین المللی است و نمی‌توان به همین سادگی برای ساختش بیگدار به آب زد و پروژه دیگر ساخت سریالی بر اساس خاطرات سید ناصر جسین پور به نام «پایی که جایی ماند» است. دوست دارم کاری برای جنگ و آزاده‌ها انجام بدهم. بار‌ها اعلام کردم من دوست دارم این کار را بسازم و در این مدت دوستان دیگری هم ظاهرا برای ساخت این سریال اعلام آمادگی کردند و من به نفع دوستان کنار کشیدم اما در این مدت دیدم که هیچکس کاری نکرد اما من دوست دارم این سریال را بر حسب علاقه‌ای که به این معقوله دارم بسازم.

ظاهرا از رفتن به سینما هم که فعلا خبری نیست؟

هنوز به فیلمنامه‌ای نرسیدیم که بگویم یک سر و گردن از فیلمنامه‌هایی که در تلویزیون کار کردم بالا‌تر است، به مراتب فیلمنامه‌هایی که در تلویزیون ساخته می‌شود شریف‌تر است.

این اواخر بار دیگر شاهد اعتراضات قومی به سریال «سرزمین کهن» بودیم و این نگرانی برای بسیاری از کارگردانهایی که سریال‌هایی با محوریت روایت قصه‌ای در یک خطه خاص یا استفاده از گویشی خاص در سریال‌هایشان وجود دارد هست که شاید در حین پخش با اعتراض مواجه شود، این نگرانی برای شما هم وجود دارد؟

واقیعت این است که تیم پایتخت طی دو سری قبل حسن نیتش را در عمل نشان داده است و اثبات کرده اگر سراغ قومیت خاصی رفته است، هدفش احیا و بازسازی و زنده کردن ان فرهنگ بوده. شخصیت‌های «پایتخت» بسیارمحبوب هستند و وقتی چنین اتفاقی برای شخصیت‌های یک سریال رخ می‌دهد نشان می‌دهد که سریال توانسته است ویژگی های مثبت یک قوم را نشان دهد.در «پایتخت» ضمن حفظ حترام به لهجه، گویش و قومیت قصد داشتیم تا برخی از سنت‌های فراموش شده این قوم را احیا کنیم. چیزهایی که شاید در این مدت کمی مهجور بوده است. مثلا در «پایتخت ۲» هنر و صنعت گنبد و گلدسته سازی را نشان دادیم که خاص مازندان است اما کسی از آن یاد نمی‌کند. یا «پایتخت ۳» بحث کشتی پهلوانی و لوطی‌گری و اینکه یک کشتی گیر با یک شکست نباید دنیا برایش به آخر برسد و با تلاش می‌تواند به قهرمانی برسد را بازگو کردیم. خوشبختانه در این سه فصل بیشترین بازخورد مثبت مربوط به هموطنان مازندرانی ما بوده است ومشتاقانه سریال را پیگیری می‌کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : پایتخت ۳
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 فروردين 1393
بی خیال
قاسم 3 فروردين 1393
اگر ماهم مانند مردم شریف و غیور بختیاری ،گروهی از سازندگان این سریال که با بزرگ کردن ساده دلی و صادق بودن ما مازندرانی ها را به تمسخر گرفته است انتقاد کنیم پخش آن متوقف می شود
نا شناس 3 فروردين 1393
دلم مي خواهد اينقدر باسنگ به سر اين مرديكه بكوبم تا مردك بفهمه وقتي ميگن يك عده از مردم مازندران از اين فيلم عذاب مي كشن يعني چه؟؟
نا شناس 3 فروردين 1393
جالبه که این کارگردان و اون آقای تنابنده به اصلاح خیلی هنرمند چرا دست تو جبیب ترکها-لرها-بلوچ ها-کردها-عربها و ... نمیکنن؟/؟؟

راستی مگه اونها بهتر از ما صحبت میکنند؟ مگر اوئنها طنز ندارند؟؟؟؟

دلیلش اینه که جرآتشو ندارن. بله

لهجه مازنی کم بود کشتی و الباقی نسائل هم تو پایتخت 3 به سخره گرفته شد.

پایتخت4 و 5 چه کنند با آبروی ما مازندرانی ها.

تاسف به این فیلم و بازیگراش-- نونی که تو شکمشون میریزن حرام و حرامه

آقا ما به کی بگیم نمیخواهیم سوژه خنده تهرانی جماعت شیم؟؟؟؟؟
نا شناس 3 فروردين 1393
کاش می دانستم آقای مقدم بعنوان یک گارگردان طنز چقدر از فرهنگ مردم مازندران اطلاع دارند!!! که هدف ایشان احیا و بازسازی فرهنگ مردم مازندران باشد راستی کدام بخش کار پایتخت باعث شکوفایی فرهنگ است. آقای مقدم بجای عذر خواهی از مردم فهیم مازندران با فرافکنی خودش را طلبکار می داند. متاسفم از سکوت مسئولین استانی (بزگوار قرب متولی بالا ونه)
نا شناس 3 فروردين 1393
هر کی به مازندران و مازندرانی توهین میکنه ایشالا بچش بمیره و به امید خدا ایشالا داغ جوون ببینه
نا شناس 3 فروردين 1393
از بی عرضگی ما ومسولین ما حداکثر استفاده راکردند
نا شناس 3 فروردين 1393
مسولین مازندران فکری به حال فرهنگ اصیل مازندرانی بکنید که مسخره تهرانی های خوش نشین و... شدیم.گرچه معتقدیم کاری ازدست شما برنمی آید.
نماشون 3 فروردين 1393
اگه یه وجدان آگاه وآزاده تو مسئولین ما بود ..این کارگردان ... به خودش اجازه همچین افاضاتی نمی داد ..اگه به ما جوونای آزاده مازندرانی باشه که هست ..بزودی شمارا وادار به عذرخواهی در پیشگاه دادگاه صالحه می بریم...مرد ناحسابی چی فرض کردی این ملت و که همچین ادعای ساده لوحانه ای میکنی ... خجالت بکش ..اینو هم یادت باشه که بچرخ تا بچرخیم... اون خمسه ... .که عزیزترین کسای مارو داره به لجن میکشه، بهش بگین کمتر تو زندگی شب زنده داری می کرد تا حالا مجبور نشه واسه یه لقمه نون به لودگی بیفته... نمایندگانی که اعتراض منجر به حصول نتیجه نکردن ...یادشون باشه که حافظه تاریخی ما خوب به خاطر میسپاره...
رضا از اصفهان 3 فروردين 1393
برای آقای سیروس مقدم متاسفم که با تمسخر قومیت ها قصد خندان مردم را دارد وبرای مسئولین استان متاسفم که در برابر این گزافه گویی های یک کارگردان هیچ عکس العمل مناسبی نشان نمی دهند . تازه با کمال وقاحت تحقیر یک استان را به نام بازشازی واحیای فرهنگ می داند .
علی 3 فروردين 1393
این دولت کاری که برای ورزش و کشتی و اشاعه فرهنگ پهلوانی که نکرده
لااقل با تمسخر جامعه کشتی و ورزشی بتونه این امر رو جبران کنه
نا شناس 3 فروردين 1393
شک نکنید که تاوان پس خواهند داد آنهم از نوع بسیار سنگینش.خدای مازنی ها بوقتش انتقام خواهد گرفت و قرعه را برخواهد گرداند.
مازنی کیجا 3 فروردين 1393
ای خاک تو سرش مردک بیشعور
نا شناس 3 فروردين 1393
چرت ترین فیلمی که توی عمرم دیدم
فقط میتونم بگم واسه نماینده های مازندران متاسفم که اجازه میده چرندیاتی مثل پایتخت ساخته بشه
سیروس مقدم ، مزخرف ترین کارگردان ایرانه
امامی 4 فروردين 1393
جای بسی تاسف و نگرانیه... باز خورد مثبت؟ خوبه ولوم صدای اعتراض را کمی بیشتر کنند دوستان ...
نا شناس 4 فروردين 1393
خدا هادی ابراهیمی را حفظ کنه که حداقل پارسال اعتراض به پخش این سریال کرد ولی امسال استاندار محترم به حمایت از سریال در پشت صحنه حضور پیدا کرد
حامد 4 فروردين 1393
مسئولین مازندرانی های بی بخار ای کاش از لرها یاد بگیرند
رسول 4 فروردين 1393
این فیلم مازندرانی ها رو ساده لوح نشون میده. مازندرانی ها رو ندید بدید نشون میده.
درضمن شاءن کشتی ما رو هم آورد پایین.
آقای مقدم باید فرهنگ مازندران رو خوب بشناسه بعد براش فیلم بسازه.
نا شناس 3 فروردين 1393
من از نظرات هم استانی هام تعجب می کنم !!! آخه شما چطور این سریال رو می بینید که فکر می کنید دارن مسخره تون می کنن ؟!! در ضمن اگه واقعا" اعصابتون به هم میریزه میتونید سریال رو نبینید . من که به عنوان یک مازندران 13 روز با پایتخت 2 زندگی کردم . دست همه شون درد نکنه .
امیر 3 فروردين 1393
با سلام به تمام شمالی های عزیز
واقعا تاسف میخورم که کسی که ادبیات بازیکری گری را نمیدونه حالا متفکر فیلم پایتخت شده و جز تمسخر و پوچی گری حرفی برای گفتن نداره منظور محسن خان تنابنده است و این کارگردان فکر کنم بهتره یه مقدار اطلاعات خودش را در مورد فرهنگ و ادبیات فرهنگ مازندران غنی بکنه تا حرف واهی و پوچ نزنه
مازنی 4 فروردين 1393
هر چه میمون گی دی بد گلتر هابی
آن بازی بله د بیشتر هابی
زبان گیلانی... میمون هر چه زشت رو تر باشه بازی اش بیشتر است
مثل مقدم
نا شناس 4 فروردين 1393
جالب اينه كه نماينده هاي مجلس از جمله سيد هادي حسيني ميرن به به و چه چه ميكنن و سر لوكيشن فيلم عكس يادگاري ميندازن!!!!چقدر ما مردم بدبخت شديم،با شعور ما بازي ميكنن ميگن علي آباد!!!!
نا شناس 4 فروردين 1393
سخت نگیریم
نا شناس 4 فروردين 1393
از مدیریت سایت خواهش میکنم این خبر را با رنگ قرمز در صدر اخبار قرار داشته باشد تا مردم کامنت بزارند و مسئولین بخوانند
حسین 4 فروردين 1393
منِ مازندرانی ندیدم کسی ازش حمایت کنه!
احتمالا مقدم چشاش برزخیه چیزهایی رو میبینه که ما نمیتونیم ببنیم!
وقتی یه بیسواد میشه کارگردان وقتی کسی که شلوارشو نمیتونه بکشه بالا میشه کارگردان!
فقط یه تیکه از فیلم رو دقت کردید! پاپیون بستن رو میگم!خداشاهده هیچ برنامه تلوییونی در این کشور نمیتونن توش کروات ببندن چه برسه به پاپیون!
احتمالا که نه صد درصد مثل پخش گزارش های سوری که دور میدون ساعت از مسافرها تهیه میکردن دارن نظر میدن!
کسی که عادت کرده به خوردن نون حروم دیگه قرار نیست از دیوار بالا بره یکیش همینه!!!!!
حالا امریکا فیلم سیصد برای قومیت شما میسازه میرید خودتونو پاره کنید! شما مازنی ها رو مسخره کنید خدا هم توی این دنیا شما فارس هارو به وصیله ایکایی ها مسخره میکنه!
واقعا چوب خدا صدا نداره
omid 4 فروردين 1393
من اگه این مقدم بگیرم به طور عجیبی میزنم تا عمر داره این غلط نکنه
نا شناس 4 فروردين 1393
فیلم رو متوقف کن مقدم ما به عنوان مازندرانی راضی نیستیم
نا شناس 4 فروردين 1393
بی غیرتی ما مازندرانی هاست که اجازه می دیم خیلی راحت مسخرمون کنند وتعطیلات هم میان مازندران به گند می کشونن؟
نا شناس 4 فروردين 1393
یکی نیست به این مردیکه بفهماند که علی آباد مازندران نیست اگر اسرار دارد با تابلویی که در پایتخت 2 نشان داد یعنی منظور کارگردان یکی از روستا های شیرگاه است گفتن این حرف از زبان ارسطو (علی آباد و حومه)منظور کدام علی آباد؟؟؟ما که نفهمیدیم این ارسطو و همسر بهبود به چه لهجه ای صحبت می کنند میشه این (کرگردن) بگه منظورش از این اعداها چیه
بهداد 4 فروردين 1393
تو خیلی بی فرهنگ و بی شعور هستی که ارزوی مردن بچه و جوون مردم میکنی..با این کار ببو بودن خودتو ثابت کردی..بی بخار..بی غیرت
نا شناس 5 فروردين 1393
.... نزن سیروس بی مقدمه این خاک تو سری و بی خاصیتی مردم مازندرانه که تو... میزنی اگه قوم دیگه ای بود پدرتو در می آوردن ..... چرا سریال سرزمین کهن با اون همه سرو صدا دیگه پخش نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پدر ضرغامی و ..... رو در آوردن چندبارا هم حتی خود مقام معظم رهبری از مردم بختباری دلجوئی فرمودن..... رئیس صدا وسیمای مازندران که معلوم نیس کجاست//////////
نا شناس 5 فروردين 1393
مقام معظم رهبري سال 1393 را با كلمات اقتصاد و فرهنگ نامگذاري كردند اين بي فرهنگي نيست كه دهنه كجي به فرهنگ يك استان مي شود .
مازندران 5 فروردين 1393
سلام. نفرین به تمام کسانی که گویش شیرین مردم شمال و مازندران را در شبکه های اجتماعی به تمسخر گرفتند. متاسفم برای مسئولین شمال کشور که کاری انجام نمیدهند.
نا شناس 6 فروردين 1393
سلام یادش بخیر 3 سال پیش وقتی در قالب تشکلهای دانشجویی استان به نمایش این فیلم سخیف اعتراض کرده بودیم، یکی از این حضرات نماینده های استان به این سریال سخیف اعتراضی نکرد. همه سکوت کردند و یا حتی ما رو مورد هجمه شدیدی قرار دادند. بعد از پایتخت3 یک نماینده اعتراض کرد... 3 سال دیگه بعد از پایتخت6 دو نماینده معترض میشن... 6 سال دیگه بعد از پایتخت9 احتمالاً سه نماینده. البته اگه نمایندگان معترض قبلی از نظرشون منصرف نشند و همچنان توی مجلس بمانند. یه فیلمی پخش شد که فقط یه سوء تفاهم واسه بختیاری ها ایجاد شد؛ چنان اعتراضی کردند که ضرغامی ضمن عذرخواهی علنی و مکتوب مجبور به حضور توی اون منطقه شد. اما مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران مــــَـــــــــــــــــــظـــلــــوم در سکوت مسئولانش همواره مورد آماج حمله هاست. مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران علوی مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران اولین حکومت شیعی جهان مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران لشکر ویژه 25 کربلا مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران والفجر 4و 6 و 8 مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران کربلای 4 و 5 و 10 مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران بصیر و طوسی مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران شیرودی و کشوری مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران سجودی و نوبخت مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران ابن شهر آشوب و سعیدالعلما مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران شریف العلما و شیخ کبیر مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران جوادی آملی و حسن زاده آملی و مــــــــــــــــــــــــازنـــــــــــــدران بــــــــــــــــــزرگ همواره مظلوم می ماند با وجود نگاه های سبک و رذل و سخیف جزیره ای و شهرستانی. و امثال سایتهای خبری ای که هیزم کشان در این دعوای سخیف افراد "سبک مغز" هستند. آیا کسی نیست بجای هیزم کشی در این آتش خودسوزی مـــــــــازنـــــــدران، نقش پدری بازی کند تا این نگاهها اصلاح شود؟ آیا تا فلان استاندار و مدیر کل تا هم محلی ما نشد باید شروع کنیم به تخریب؟ هیزم کش این دعاوی سخیف نباشیم تا این چنین مورد تمسخر "شـــــــبکه یــــک، شــــــــــــبکه هر تهـــــــــــــــــرانـــــــــی" قرار نگیریم.
پیمان 7 فروردين 1393
سریعا این بساط را جمع کن آقای سیروس مقدم.به خدا صفت کارگردان گذاشتن برای تویی که از کارگردانی هیچی نمیدونی بخدا زیاده!مردم مازندارن خط شکن جبهه های جنگ بودن با غیرتهای ایران هستن سیاسی ترین مردم ایرانن!حالا یه آدمی که تازه زندگی کردن یاد گرفته اسم کارگردان روی خودش گذاشته داری با فرهنگ و آداب و رسوم این مردم انقلابی بازی میکنه.رئیس صدا و سیما مازنداران کجاست چرا حرفی نمیزنه؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.709 seconds.